2013. július 18., csütörtök

Végre sügér!

Egész évben azon siránkoztam, hogy eltűnt a Gaja patakból a sügér. Egészen a múlt hétig 2, azaz kettő darabot fogtam az idén. Ez, figyelembe véve a sügérmániámat, igencsak nyugtalanító volt. Mondom, hogy volt! Ugyanis ahogy fogyott el a kedvenc patakomból a víz, úgy tűntek el a süllők, és kerültek elő a kis csíkos barátaim.

Egy hajnalon tört meg a jég először. Egy barátommal a süllők után kajtattunk. A süllők nekem nem nagyon akartak jönni. Sőt ahogy jött fel nap semmi nem akart enni. Mivel a süllős hely teljesen töksüket maradt, újabb és újabb helyeken próbálkoztunk. Aztán amikor már kezdtem feladni a reményt váratlanul kapás! Éles koppintással jelentkezett a halam. Formás sügért sikerült fognom....


Délután még visszamentem, de csak három rontott kapásom volt. Viszont, hogy ne maradjak hal nélkül, két kis süllőt is sikerült fognom.



Ekkor még nem gondoltam úgy, hogy ez valaminek a kezdete lehet. Pár nappal később a domolykókat vettem célba. Valamilyen belső sugallat hatására, bepakoltam egy másik pálcát is drop shottal szerelve. Mivel a domik nem voltak aktivak, ezért hamar előkerült a "B" tervet jelentő drop shot-al szerelt pálca. Egy viszonylag mély gödör volt előttem, abba engedtem bele a szerelékemet, csak úgy botvégről. Szinte azonnal leütötte a gumit egy sügér.


Próbálkoztam még tovább, de több nem jött a drop shotra. Átszereltem kis twisterre. Talán a harmadik dobásra újabb sügér tette tiszteletét a horgomon. Ez már nem lehet véletlen!


Azonban hiába dobáltam agyon a helyemet több jelentkező nem akadt. Hazafelé gondoltam megdobálom a tavalyi kedvenc sügeres helyemet. Nem sok időm volt. Első dobásra kapás, nem akad. Másodikra ugyanaz.
Lecseréltem az 5,1cm-es gumit 2,5cm-esre. Szinte első dobásra leverte egy sügér.


Éppen csak pár percem maradt, de ebbe még belefért még egy kis csíkos megakasztása. Sajnos a halam félúton lemaradt...

Sajnos közeben elkezdődött az éjszakás hetem a melóhelyen, így az alkony, és a hajnal kiesett. Fényes nappal jutottam ki újra, egy szikrázóan napsütéses délutánon. Nem ettek a csíkosok, pedig ott voltak. Csipegették csak, még a 2,5cm-es gumit is. Nagynehezen aztán egy darabot sikerült kivarázsolnom a vízből...


Elmentem feljebb hátha találok a múltkori árnyékosabb helyen is sügért. Sajnos nem így alakult. Fogtam én kis csukát kettőt is, egy mini domolykót, de sügért, azt nem....



Visszamentem a kezdő helyemre. Megint csak rontott kapások... Aztán egyszer csak azt látom valami hal a felszínen locsog. Mikor már vagy két perce tartott a dolog, gondoltam megnézem mi az. Láttam, hogy egy kis csuka úszik a felszínen, szájában keresztben egy küsz. Eleinte nem értettem minek a nagy csobogás a kishal elnyeléséhez. Aztán ahogy néztem láttam, hogy a csuka mellett egy másik pufók árny is úszik. Ha nem láttam volna a saját szememmel nem is hiszem el ami történt. A sügér, mert az volt a másik árny, megrpróbálta a csuka szájából kilopni a kishalat. A csuka a felszínen, a fejét rázva próbálta megtartani a zsákmányt, ez volt a locsogás oka. Ezt le kellene videózni! Vagy inkább megszívassam a sügért? Győzött bennem a gonosz, és a bot után nyúltam. A kis twistert a sügér elé dobtam. Ahogy meglátta, azonnal otthagyta a csukát, és bumm. Megvan!


Hát ő húzogatta az oroszlán bajszát.... Volt még egy kis időm, így horgásztam tovább. Egy kis víz alatti akadó mellől, hamarosan akasztottam egy kis csukát, majd pár dobással később egy sügért.



Ezzel sajnos le is járt a horgászidőm.

Összegezve. Nem könyvelhettem el nagy fogásokat, de végre megtört a jég. Most történt meg először, hogy több alkalommal is egymás után, egynél több sügért tudtam fogni. Sajnos a víz azóta is fogy a patakból. Lassan teljesen elfogy....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése