2013. szeptember 24., kedd

Talán kezdődik....

Ma hajnalban ismét pergetni indultam a kedvenc kis vízfolyásomra a Gaja patakra. Egy olyan részt akartam meglátogatni, ahol régen jártam már. Nem tudtam mire számíthatok, így egy erős csukázó pálcát, és egy UL botot pakoltam be még este. Mondanám, hogy felkelő nap már a patak partján talált, de ez nem lenne igaz. Lusta voltam a reggel, így napkelte után egy jó fél órával kezdtem a dobálást.

Az első helyeken még nyáron, kis csukákra, és domolykókra lehetett számítani. Így aztán, itt apró gumihallal kezdtem. De hiába szórtam meg a vizet minden irányból, a halak nem akartak jelentkezni. Ez rossz jel. Ha már a kis csukák sem voltak aktívak, semmi jóra nem számíthattam. A következő hely ugyanilyen süket volt. Kezdtem variálni a dolgokat. Drop shot szereléket készítettem, mert itt már sügér is jöhetett volna. De nem jött. A sokadik helyen is túl voltam, de még egy kapásom sem volt.


Kezdtem aggódni. A következő helyen még valamikor nyár elején süllőket fogtam, de azóta nemigen láttam őket. Mivel eddig semmi nem történt, úgy gondoltam egy próbát megér. Kicsit már fásultan dobáltam a drop shottal, amikor egy határozott ütés kizökkentett a melankóliából. Nem akadt meg a hal, de egyértelműen kapásom volt. Kicsit lelkesebben folytattam. Nagyon lassú elésekkel húztam be a szerelékemet, amikor kopp! Hal van a horgomon! El se hiszem! Egy ilyen kuka napon....


Éppen méretes süllő kapta el a csalimat. Gyorsan megszabadítottam a horogtól, és elengedtem. Na dobjunk gyorsan újat! Még egy kapást eltoltam ugyanitt, de aztán semmi. Mi van ha behúzódtak az árnyékba? Megnéztem. Tényleg ott voltak. Szinte minden dobásra jutott egy kapás. Sajnos igazán nagy süllőt nem tudtam fogni, és sok kapást eltoltam, de még így is jó móka volt. Végre legalább volt akció. Három kisebb süllőt sikerült megakasztanom a sok kapásból.




Próbáltam kisebb gumival is, de arra meg nem volt kapás. Egyedül a 7,6cm-es  Rapture Twin Tail Minnow drop shot gumira volt kapásom. Érdekes, hogy ez nem az első alkalom, hogy csak ez az egy csali ad halat.


Fél órányi tüzijáték után eltűntek a süllők, így én is továbbálltam. Kisebb, nagyobb lyukak következtek. Itt már csukára, sőt kis szerencsével harcsára is számíthattam. De nem jöttek. Másfél óra séta, dobálás, és egy koppintás. Ennyi....


A csukázón is hiába cserélgettem gumikat. Az egyetlen ütésem egy 9cm-es Sandrára volt. Már visszafelé haladtam, amikor észrevettem egy kis lyukat, ahol odafelé meg sem álltam. Gondoltam megnézem, hátha rátalálok az eddig meg nem talált sügerekre. Bedobtam a drop shot szerelékemet a túloldali lyukba. Hagytam lesüllyedni, majd kicsit megráztam bottal a gumit, és emeltem egyet rajta. Akkor aztán bumm! Valami jókorát odavágott a guminak. Már bevágáskor éreztem, hogy ez az eddigieknél komolyabb hal lesz. Karikába hajlott lágy pálca, és a fék is megszólalt. Két kirohanását sikeresen megfékeztem, de akkor taktikát váltott. A lábam előtt a növényzetbe tört. Karikába feszült kis pálca, de sikerült feltépnem a halat. Akkor már láttam, hogy csuka volt a tettes. Ahogy fel tudtam emelni gyorsan alá is toltam a merítőt, mert nem láttam, hogy akadt neki a horog. Megvan!


A csukám a maga 43cm-ével nem volt egy óriás, de a lágy 1-5g-os pálcával ezt is nagy élmény volt kifárasztani. Őt is elengedtem gyorsan. Miután a halam elúszott megnéztem milyen kárt tett a 16-os fluoro előkezsinórból  kötött szerelékemben. Hát sajnos leharapta a horog alatti zsinórrészt, így odaveszett az ólmom, és gumit is szétrágta teljesen, amiből ez volt az utolsó darab. Új szerelék, új, de másfajta gumi. Dobálhattam tovább. De hiába dobálgattam már semmi nem történt  Visszamentem még a süllős helyre, de vagy az újfajta gumi nem tetszett a süllőknek, vagy egyszerűen csak nem ettek már. Dél elmúlt mire pakoltam...

Talán másnak ez a mai fogásom nem nagy szám, de egy ekkora kis patakon, ez bizony jó eredmény. Kis szerencsével talán foghattam volna nagyobb süllőt is, de sajnos ez most nem jött össze. Bár a sügér ma sem evett, a többi hal kárpótolt. Úgy látszik nálunk a halak némi késéssel reagáltak a hirtelen jött őszre. Ma volt először olyan érzésem, hogy talán kezdődik, az igazi őszi szezon.  Remélem tényleg így van!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése